Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας
Για τo τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην Καστοριά απαιτείται εξέταση σε ένα από τα τέσσερα ειδικά μαθήματα ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΙΤΑΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Αντικείμενο τμημάτων
Τα τμήματα Επικοινωνίας & Ψηφιακών Μέσων έχουν ως στόχο τη σύνδεση της Επιστήμης της Επικοινωνίας με τις ραγδαίες εξελίξεις στα Ψηφιακά Μέσα.
Τα τμήματα προσφέρουν κατάλληλη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση σε γνωστικά αντικείμενα όπως Μαζικής Επικοινωνίας, Δημοσιογραφίας, Μάρκετινγκ, Διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων. Οι φοιτητές αποκτούν την κατάλληλη κατάρτιση και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες του επαγγέλματος του επικοινωνιολόγου και του συμβούλου επικοινωνίας.
Προσφέρουν τη θεωρητική αλλά και την πρακτική εκπαίδευση των φοιτητών/τριών στον τομέα της Επικοινωνίας καθώς και των εξελίξεων της Επικοινωνίας σε συνδυασμό με τα σύγχρονα Ψηφιακά Μέσα.
Τα τμήματα στοχεύουν στην εξέλιξη της επιστημονικής έρευνας σε ζητήματα που σχετίζονται με αντικείμενα της ευρύτερης Επικοινωνίας, του Διαδικτύου, των Κοινωνικών Δικτύων και Μέσων, του νέου Ψηφιακού Περιβάλλοντος, των Δημοσίων Σχέσεων, του Μάρκετινγκ, της Διαφήμισης, της Εκπαίδευσης με ψηφιακά μέσα ενώ χαρακτηρίζονται από την υψηλή απορρόφηση αποφοίτων στην αγορά εργασίας.
Ενδεικτικά Μαθήματα :
Αρχές Επικοινωνίας, Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία, Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες Επικοινωνίας, Αρχές Λήψης και Επεξεργασίας Εικόνας, Εισαγωγή στη Ψυχολογία της Επικοινωνίας, Οργάνωση και Διοίκηση Οργανισμών, Γλώσσα & Επικοινωνία, Στατιστική για τις Πολιτικές Επιστήμες, Πολιτική Επικοινωνία, Αρχές Επεξεργασίας Βίντεο και Ήχου, Αρχές Μάρκετινγκ, Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Μάρκετινγκ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Τεχνολογίες Διαδικτύου, Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία, Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία, Αρχές Μάρκετινγκ, Εισαγωγή στη Διαφήμιση, Δημόσιες Σχέσεις, Ανάλυση Δεδομένων και Επικοινωνία, Επικοινωνία Ανθρώπου Υπολογιστή, Μάρκετινγκ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Κατευθύνσεις
Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Επικοινωνίας & Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας καλύπτει τα επιστημονικά πεδία της Επικοινωνίας και των Ψηφιακών Μέσων.
Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας είναι επικεντρωμένο στην Επικοινωνία με χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών
-
-Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών και Πολυμεσικών Εφαρμογών
-ΔΠΜΣ Δημόσιος Λόγος & Ψηφιακά Μέσα
-ΔΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία και την μάθηση
-
-Νέα Μέσα Επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ
Μετεγγραφές
Υπάρχει αντιστοιχία μετεγγραφής μεταξύ των τμημάτων οπότε υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής.
Επαγγελματική Σταδιοδρομία
Οι απόφοιτοι των τμημάτων Ψηφιακών Μέσων αποκτούν θεωρητικές-πρακτικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να σταδιοδρομήσουν σε τομείς όπως η δημοσιογραφία, η εταιρική επικοινωνία, οι δημόσιες σχέσεις, το μάρκετινγκ, η διαφήμιση, η διαχείριση σχέσεων και φήμης και επωνυμίας. Επιπρόσθετα, αποκτούν και ψηφιακές δεξιότητες που αφορούν τομείς της ψηφιακής επικοινωνίας, της λήψης και επεξεργασίας ψηφιακής εικόνας, της ανάπτυξης ιστοσελίδων και ψηφιακών εφαρμογών.
Αναλυτικότερα μπορούν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά ως:
Στελέχη επιχειρήσεων σε Τμήματα Μάρκετινγκ, Δημοσίων Σχέσεων, Πωλήσεων
Στελέχη Διαχείρισης Ψηφιακών Μέσων για Οργανισμούς και Επιχειρήσεις
Στελέχη σε Γραφεία Τύπου και Δημοσίων σχέσεων οργανισμών
Δημοσιογράφοι, ειδικοί στις έντυπες, τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, ηλεκτρονικές και διαδικτυακές παραγωγές
Στελέχη σε Διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων, σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Στελέχη σε μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς
Σύμβουλοι επικοινωνίας σε πολιτικά κόμματα, πολιτικούς και δημόσια πρόσωπα
Αυτοαπασχολούμενοι του ευρύτερου χώρου της Επικοινωνίας και αυτοαπασχόλησης
Κάποιες από τις παραπάνω επιλογές συνοψίζονται στα παρακάτω επαγγέλματα :
Στέλεχος δημοσίων σχέσεων, είναι ο επαγγελματίας που είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία της εικόνας που έχει μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός στο πλαίσιο της προβολής τους τόσο προς την κοινή γνώμη, όσο και προς τους πελάτες στους οποίους απευθύνονται.
Διαφημιστής πωλήσεων, είναι ο επαγγελματίας που αναλαμβάνει την προώθηση ενός αγαθού στην αγορά και συνεργάζεται με τους διαφημιστές δημιουργικού για τους στόχους μιας διαφημιστικής καμπάνιας.
Διαφημιστής δημιουργικού, είναι ο επαγγελματίας που αναλαμβάνει το σχεδιασμό και τη σύλληψη της διαφημιστικής καμπάνιας ενός αγαθού.
Προσόντα και Δεξιότητες
Το τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου ανήκει στις κατηγορίες Κ.4/Πληροφορική, Κ.11/Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης/ Επικοινωνία και Κ.12/Καλές και Εφαρμοσμένες Τέχνες της ταξινόμησης επαγγελμάτων Κ.16 και οι απόφοιτοι συγκεντρώνουν χαρακτηριστικά του κοινωνικά-εξωστρεφή και επιχειρηματικού τύπου σύμφωνα με την θεωρία Holland.
Πρέπει να διαθέτουν πειθώ, αναπτυγμένη κοινωνικότητα και δυναμισμό. Χρειάζεται να διαθέτουν φαντασία, πρωτότυπες ιδέες, δημιουργική σκέψη, αναπτυγμένη αισθητική αντίληψη. Επίσης, κρίνεται απαραίτητο να είναι συνεργάσιμοι, κοινωνικοί, συνεπείς και υπεύθυνοι.
Τέλος, πρέπει να είναι σε θέση να αφουγκράζονται την κοινή γνώμη και τις απαιτήσεις της και γι’ αυτό πρέπει να διαθέτουν ευρύ φάσμα ειδικών γνώσεων.
Συναφή Πανεπιστημιακά Τμήματα
Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας
Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών
Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου