Marketing & Επικοινωνίας

Αντικείμενο τμήματος

Το τμήμα Marketing και Επικοινωνίας εξειδικεύεται στην επιστήμη του Μάρκετινγκ και της Επιχειρησιακής Επικοινωνίας αξιοποιώντας σημαντικά στοιχεία της διοίκησης επιχειρήσεων που σχετίζονται με τις αγορές με τις οποίες ασχολείται μία επιχείρηση.

Το μάρκετινγκ έχει ως σκοπό να βοηθήσει μια επιχείρηση ή έναν οργανισμό να προσαρμόσει την όλη δραστηριότητά του στο περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται και ειδικότερα στις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Η επικοινωνία εκφράζει την αλληλεπίδραση μεταξύ μία επιχείρησης και των κοινωνικών ομάδων που συνεργάζεται.

Οι φοιτητές αποκτούν άρτια κατάρτιση σε τομείς όπως το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Κοινωνικά Δίκτυα, Καινοτομία, Διαφήμιση στο Ίντερνετ, Ψηφιακή Επικοινωνία, Πωλήσεις, Διοίκηση Ποιότητας, Ηγεσία, Ανάπτυξη Προσωπικών Δεξιοτήτων, Επιχειρηματικότητα και Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού.

Παράλληλα αποκτούν δεξιότητες, απαραίτητες για την αγορά εργασίας, όπως επίλυση προβλημάτων, κριτική σκέψη, αποτελεσματική συνεργασία, λήψη αποφάσεων, ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων, δημιουργικότητα και ομαδικότητα.

Ενδεικτικά Μαθήματα

Εισαγωγή στην Διοίκηση Επιχειρήσεων, Εισαγωγή στην Οικονομική Ανάλυση, Εισαγωγή στη Πληροφορική, Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εισαγωγή στην Επικοινωνία, Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Ποσοτικές Μέθοδοι, Συμπεριφορά Καταναλωτή, Διαφήμιση, Έρευνα Μάρκετινγκ, Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων, Διοίκηση Πωλήσεων, Λογιστική, Ποσοτικές Μέθοδοι, Ηλεκτρονική Επικοινωνία, Χρηματοδοτική Διοίκηση, Εταιρική Ηθική και Υπευθυνότητα, Πολιτική Προϊόντος

Κατευθύνσεις

Το τμήμα Marketing και Επικοινωνίας του Ο.Π.Α. έχει διαχωρίσει το πρόγραμμα σπουδών στις παρακάτω κατευθύνσεις:

  • Διεθνής Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία

  • Διοίκηση Επιχειρήσεων & Ανθρώπινου Δυναμικού

  • Επιχειρησιακή Αναλυτική

  • Ψηφιακό Μάρκετινγκ

Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών

  • -Marketing & Επικοινωνίας με κατεύθυνση Μάρκετινγκ ή Επικοινωνία

    -Marketing & Επικοινωνίας με κατεύθυνση Μάρκετινγκ με Διεθνή Προσανατολισμό

    -Αναλυτική Μάρκετινγκ

    -Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού

    -ΔΙοίκηση Επιχειρήσεων: ΜΒΑ

    -Διοικητικής των Επιχειρήσεων με διεθνή προσανατολισμό

    -Marketing και Επικοινωνία

    -Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού

    -Διοίκησης των Επιχειρήσεων ΜΒΑ

    -Διοίκηση ΕΠιχειρήσεων για Στελέχη

    -Διοικητικής των ΕΠιχειρήσεων με Διεθνή Προσανατολισμό

    -ΔΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων

Μετεγγραφές

Το τμήμα Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δεν είναι αντίστοιχο με κάποιο τμήμα οπότε δεν δίνεται η δυνατότητα μετεγγραφής.

Επαγγελματική Σταδιοδρομία

Οι απόφοιτοι του  τμήματος Marketing & Επικοινωνίας  του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών έχουν τα απαραίτητα προσόντα να σταδιοδρομήσουν ως ελεύθεροι επαγγελματίες ή στελέχη οργανισμών, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα. Διαθέτουν προηγμένες γνώσεις σε μάρκετινγκ και επικοινωνία μαζί με ισχυρές βάσεις στον ευρύτερο χώρο των διοικητικών και οικονομικών επιστημών.

Οι χώροι που μπορούν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά είναι: 

  • Marketing, Πωλήσεις, Εξαγωγές

  • Διαφήμιση στο Ίντερνετ και τα Κοινωνικά Δίκτυα

  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Επιχειρείν, Εξαγωγές

  • Δημόσιες Σχέσεις, Διοίκηση Ανθρώ­πινου Δυναμικού 

  • Ηλεκτρονική Επικοινωνία

  • Διοίκηση Επιχειρήσεων & Ανθρώπινου Δυναμικού

  • Επιχειρησιακή Αναλυτική

  • Ψηφιακό Μάρκετινγκ

  • Ψηφιακή Επικοινωνία, Ηγεσία

Το Στέλεχος δημοσίων σχέσεων είναι ο επαγγελματίας που είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία της εικόνας που έχει μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός στο πλαίσιο της προβολής τους  τόσο προς την κοινή γνώμη, όσο και προς τους πελάτες στους οποίους απευθύνονται.

Το στέλεχος δημοσίων σχέσεων μπορεί  να εργαστεί στα τμήματα δημοσίων σχέσεων ιδιωτικών εταιρειών, φορέων και οργανισμών αλλά και στα τμήματα δημοσίων σχέσεων των οργανισμών του δημόσιου τομέα. Συγκεκριμένα, ο επαγγελματίας που εργάζεται ως στέλεχος δημοσίων σχέσεων:

  • προβαίνει σε διερεύνηση της κοινής γνώμης  για τον πελάτη του

  •  προτείνει την τακτική βελτίωσης της εικόνας μιας εταιρείας /ενός οργανισμού

  •  διοργανώνει εκδηλώσεις και δραστηριότητες για την προβολή του πελάτη του και επιμελείται τη σύνταξη δελτίων τύπου προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Προσόντα και Δεξιότητες

Το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ανήκει στις κατηγορίες Κ.6/ Εμπόριο - Δημόσιες Σχέσεις και Κ.9/ Τουρισμός της ταξινόμησης επαγγελμάτων Κ.16 και οι απόφοιτοι έχουν χαρακτηριστικά των κοινωνικά - εξωστρεφών και επιχειρηματικών τύπων προσωπικότητας του Holland.

Πρέπει, μέσω της επικοινωνίας, να διαθέτουν πειθώ, αναπτυγμένη κοινωνικότητα και δυναμισμό. Απαραίτητη κρίνεται, η οργανωτικότητα και η συνέπειά τους. Απαραίτητη κρίνεται, επίσης, η ευχέρεια λόγου, η οργανωτικότητα και η συνέπειά τους.

Η έφεση στις δημόσιες σχέσεις και η γνώση ξένων γλωσσών είναι σημαντικά κριτήρια. Χρειάζεται να διαθέτουν δημιουργικότητα και να είναι συνεργάσιμοι, κοινωνικοί, συνεπείς και υπεύθυνοι.

Συναφή Πανεπιστημιακά Τμήματα

  • Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων

  • Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης

  • Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας