Επιστημών Προσχολικής Αγωγής (Νηπιαγωγών)
Τομέας Υγείας & Πρόνοιας
Αντικείμενο τμημάτων
Τα τμήματα επιστημών προσχολικής εκπαίδευσης έχουν ως στόχο να παρέχουν στους πτυχιούχους τα απαραίτητα εφόδια ώστε να εξασφαλίσουν άρτια επιστημονική κατάρτιση. Τα προγράμματα σπουδών καλλιεργούν και προάγουν τις Παιδαγωγικές Επιστήμες και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των παιδαγωγικών προβλημάτων. Δημιουργούν ισχυρό υπόβαθρο στις Ανθρωπιστικές επιστήμες και στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σε περιοχές των Επιστημών της Εκπαίδευσης .Προετοιμάζουν τους φοιτητές για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία αναπτύσσοντας αναστοχαστική ικανότητα όσον αφορά πρακτικές σε ζητήματα που θα παρουσιαστούν στην πορεία τους ως εκπαιδευτικοί.
Ενδεικτικά Μαθήματα
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής, Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή, Αγωγή Υγείας, Παραγωγή και Αξιοποίηση Εκπαιδευτικού Υλικού, Ζητήματα Περιβάλλοντος και Αειφορίας, Εισαγωγή στις Εικαστικές Τέχνες, Εφαρμοσμένη Στατιστική στην Εκπαίδευση, Διδακτική Μαθηματικών I, Πληροφορική και Εκπαίδευση –Νέες Τεχνολογίες, Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τη Διδακτική της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας, Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο Ι, Θεατρική Παιδεία, Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης.
Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
-
- Ειδική Αγωγή
-Συμβουλευτική
-Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
-Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα
-
-Τεχνολογίες Μάθησης -Επιστήμες της Αγωγής
-Δια Βίου Μάθηση και Ηγεσία στην Εκπαίδευση : Επιστήμες της Αγωγής
-Εκπαίδευση για την Αειφορία - Επιστήμες της Αγωγής
-Επιστήμες της Αγωγής: Έρευνα και Πράξη σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα μάθησης
-
-Επιστήμες της Εκπαίδευσης
-
-Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις σε Πολυπολιτισμικά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα
-
-ΔΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής : Η Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας
-ΔΠΜΣ Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακά Μέσα
-ΔΔΠΜΣ Ρητορική , Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση
-ΔΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής : Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες , το Περιβάλλον και την Τεχνολογία
-ΔΔΠΜΣ Δημιουργική Γραφή
-ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής : Η αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και στη Δια Βίου Κατάρτιση
-
-Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Αγωγής : Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στη Προσχολική και Πρώτη Σχολική Ηλικία
-Επιστήμες του Περιβάλλοντος και Εκπαίδευση για την Αειφορία
-
- Επιστήμες της Αγωγής : Δημιουργικά Περιβάλλοντα Μάθησης και Παιχνίδι
-
-Επιστήμες της Αγωγής
-Επιστήμες της Αγωγής : Θεωρία και Εφαρμογές
-Εφαρμογές της Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση
-ΔΠΜΣ Ειδική Αγωγή
-Θρησκεία και Παιδεία
Μετεγγραφές
Τα τμήματα είναι μεταξύ τους αντίστοιχα οπότε δίνεται η δυνατότητα μετεγγραφής.
Επαγγελματική Σταδιοδρομία
Ο νηπιαγωγός είναι ο επιστήμονας που προετοιμάζεται για να εκπαιδεύσει και να διαπαιδαγωγήσει παιδιά προσχολικής ηλικίας . . Πρέπει να διαθέτει αυξημένη αγάπη για τα παιδιά, αστείρευτη υπομονή και ζωτικότητα για να ασχολείται μαζί τους και να συμμετέχει ενεργά στις καθημερινές δράσεις που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της τάξης. Παράλληλα πρέπει να είναι ευφάνταστος, δημιουργικός και να έχει καλλιτεχνικές τάσεις ώστε να μπορεί να αξιοποιεί αποτελεσματικά αλλά και να ανανεώνει δημιουργικά τα διδακτικά μέσα που προορίζονται για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Ωστόσο, η δουλειά του νηπιαγωγού απαιτεί ιδιαίτερη υπευθυνότητα .
Ο νηπιαγωγός μπορεί να απασχοληθεί:
στα νηπιαγωγεία, δημόσια και ιδιωτικά ενώ εάν έχει κάνει μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή μπορεί να εργαστεί και στα νηπιαγωγεία Ειδικής Αγωγής
σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς
σε κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιού
σε διάφορα ιδρύματα Παιδικής Πρόνοιας (π.χ. “χαμόγελο του παιδιού”, “παιδικά χωριά SOS” κ.ά.)
σε εκδοτικούς οίκους ως συγγραφείς και επιμελητές βιβλίων που απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Συγκεκριμένα, ο νηπιαγωγός φροντίζει:
να αναπτυχθούν τα νήπια φυσιολογικά, ομαλά και ισόρροπα από πλευράς κινητικής, νοητικής και ψυχικής, να διοχετεύσει δημιουργικά σκέψεις και τα συναισθήματα τους σε επί μέρους δραστηριότητες
να συνυπάρχουν αρμονικά στο πλαίσιο της ομάδας, να επικοινωνούν και να συνεργάζονται
να έρχονται σε επαφή με τη γνώση, με τη δημιουργία, με τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία . Για αυτό και τους μαθαίνει τα πρώτα γράμματα ενώ παράλληλα τα φέρνει σε επαφή με το παιχνίδι και τις διάφορες μορφές τέχνης (το θέατρο, το χορό, τη μουσική κ.ά.)