Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Για τα παραπάνω τμήματα απαιτείται εξέταση σε ένα από τα τέσσερα ειδικά μαθήματα ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ , ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΙΤΑΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Αντικείμενο Τμημάτων
Το αντικείμενο σπουδών των τμημάτων έχει ως στόχο να δώσει τη δυνατότητα στους αποφοίτους να ασχοληθούν με το χώρο της δημοσιογραφίας ,παράγοντας δημοσιογραφικά κείμενα διαφόρων ειδών για όλα τα μέσα ενημέρωσης θα μπορούν να συλλέγουν, να ερευνούν και να δημοσιεύουν πληροφορίες μέσα από τη δημοσιογραφική έρευνα. Ακόμα δίνεται η δυνατότητα μέσα από την επικοινωνία να ασχοληθούν με τη διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις και την πολιτική επικοινωνία.
Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους μπορούν να παράγουν δημοσιογραφικά κείμενα διαφόρων ειδών και για διαφορετικά μέσα ενημέρωσης και να συλλέγουν, αναλύουν και συνθέτουν στοιχεία και πληροφορίες σύμφωνα με τις μεθόδους και τις τεχνικές της δημοσιογραφικής έρευνας χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας. Αποκτούν δεξιότητες που μπορούν να εφαρμόσουν τη θεωρία στους βασικούς τομείς της εφαρμοσμένης επικοινωνίας όπως στη Δημόσια και Κοινωνική Επικοινωνία, στη Διαφήμιση και στις Δημόσιες Σχέσεις.
Βασικός στόχος είναι η δημιουργία αποφοίτων ειδικευμένων σε θέματα επικοινωνίας, έτσι ώστε να μπορούν να στελεχώσουν δημοσιογραφικά μέσα, δημόσιες υπηρεσίες, πολιτικούς και κοινοβουλευτικούς φορείς, ιδιωτικές επιχειρήσεις, πολιτιστικούς οργανισμούς, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης
Ενδεικτικά Μαθήματα
Αρχές της δημοσιογραφίας, Κοινωνική ιστορία των Μέσων Ενημέρωσης, Πολιτικοί και Διεθνείς Θεσμοί, Τεχνικές Συγγραφής, Οικονομία των Μέσων Ενημέρωσης, Κοινωνική ψυχολογία και Μέσα Επικοινωνίας, Γραφή Είδησης, Ερευνητική Δημοσιογραφία, Διαφήμιση και Επικοινωνία, Πολιτική Επικοινωνία, Ιστορία της Δημοσιογραφίας, Όψεις της Νεοελληνικής Ταυτότητας, Θεωρία Επικοινωνίας και Μέσων, Αγγλικά για τη Δημοσιογραφία και τα Μέσα Επικοινωνίας Ανάλυση Δημοσιογραφικού Λόγου, Τεχνολογίες & Εφαρμογές Πληροφορικής στην επικοινωνία, Μέθοδοι Έρευνας Μαζικής Επικοινωνίας, Κοινωνική Ψυχολογία και Μέσα Επικοινωνίας, Δίκαιο των Μέσων Επικοινωνίας, Κοινωνιολογία Μέσων Επικοινωνίας, Τεχνολογίες και εφαρμογές οπτικοακουστικών μέσων Επιδράσεις των Μέσων Επικοινωνίας
Κατευθύνσεις :
Το τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ προσφέρει περιλαμβάνει τρεις τομείς:
τον Τομέα Κοινωνικής και Πολιτικής Ανάλυσης της Επικοινωνίας,
τον Τομέα Πολιτισμού ,Περιβάλλοντος, ΕΠικιονωνιακών Εφαρμογών και Τεχνολογίας
τον Τομέα Ψυχολογίας της Επικοινωνίας, Επικοινωνιακών Πρακτικών και Σχεδιασμού
Το τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου προσφέρει τρεις κατευθύνσεις που οδηγούν σε κοινό πτυχίο :
Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας
Κατεύθυνση Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων
Κατεύθυνση Πολιτισμού και Πολιτιστικής Διαχείρισης
Στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. του Α.Π.Θ. ,προσφέρει δύο κατευθύνσεις σπουδών:
Δημοσιογραφία
Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
-
Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές
Μέσα Επικοινωνίας και Προσφυγικές/Μεταναστευτικές Ροές
Πολιτική και Διαδίκτυο
Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
-
Επικοινωνία
Δημοσιογραφία
Ψηφιακά Μέσα, Επικοινωνία και Δημοσιογραφία
-
Πολιτιστική Διαχείριση, Επικοινωνία & Μέσα
Μετεγγραφές
Υπάρχει αντιστοιχία μετεγγραφής μεταξύ των τμημάτων.
Επαγγελματική Σταδιοδρομία
Ο δημοσιογράφος είναι ο επαγγελματίας που αναλαμβάνει την έγκαιρη και αντικειμενική ενημέρωση και πληροφόρηση της κοινής γνώμης για θέματα που απασχολούν την εγχώρια και διεθνή επικαιρότητα και συνδέονται με την κοινωνική, πολιτική και πνευματική ζωή του κοινωνικού συνόλου.
Ο δημοσιογράφος μπορεί να συνεργαστεί με δημοσιογραφικούς οργανισμούς ως ελεύθερος επαγγελματίας και να εργαστεί στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο και σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς, κρατικούς και ιδιωτικούς. Επίσης, μπορεί να στελεχώσει γραφεία τύπου ή γραφεία δημοσίων σχέσεων ,τόσο δημόσιων, όσο και ιδιωτικών φορέων. . Χρειάζεται πρώτα απ’ όλα να διαθέτει κριτική σκέψη, υπευθυνότητα, ευσυνειδησία και αντικειμενικότητα. Επίσης, πρέπει να χαρακτηρίζεται από ευρύτερη μόρφωση και ευχέρεια λόγου.
Συγκεκριμένα, ο δημοσιογράφος:
επιλέγει το θέμα που θέλει να παρουσιάσει
προβαίνει σε έρευνα για τη συλλογή και διασταύρωση στοιχείων και πληροφοριών σχετικά με το επιλεγόμενο θέμα
συντάσσει το κείμενο που προορίζεται για τα έντυπα μέσα
παίρνει συνεντεύξεις, τις οποίες μαγνητοφωνεί ή βιντεοσκοπεί
συλλέγει το υλικό που χρειάζεται για την παρουσίαση μιας τηλεοπτικής ή ραδιοφωνικής εκπομπής
αναλαμβάνει τη σύνταξη δελτίων τύπου.
Το επάγγελμα του δημοσιογράφου, προσελκύει άτομα διαφορετικού είδους και βαθμίδων εκπαίδευσης. Η εμπειρία, το ταλέντο, οι σφαιρικές και ειδικές γνώσεις, σε συνδυασμό με τις ξεχωριστές δεξιότητες του γραπτού λόγου αποτελούν τα κύρια προσόντα. Οι χώροι στους οποίους δραστηριοποιούνται είναι τα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί καθώς και γραφεία τύπου.
Απόφοιτες και απόφοιτοι των τμημάτων εργάζονται σε ευρύ φάσμα φορέων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, περιλαμβανομένων του Υπουργείου Τύπου, του Υπουργείου Πολιτισμού, πολλών έντυπων, ηλεκτρονικών και ψηφιακών μέσων επικοινωνίας, εταιρειών διαφήμισης και έρευνας αγοράς, νεοφυών επιχειρήσεων (start ups), μουσείων, πολιτιστικών ιδρυμάτων, δημιουργικών βιομηχανιών .
Οι πτυχιούχοι των παραπάνω τμημάτων μπορούν να εργαστούν:
Ως δημοσιογράφοι στον ημερήσιο, περιοδικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο , στο ραδιόφωνο , στην τηλεόραση .
Σε υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
Ως σύμβουλοι επικοινωνίας σε υπηρεσίες ή φορείς
Μέσα από τον κλάδο της επικοινωνίας μπορούν να ασχοληθούν με το χώρο της διαφήμισης , του μάρκετινγκ , των δημοσίων σχέσεων , στην έρευνα , των ψηφιακών μέσων.
Προσόντα και Δεξιότητες
Τα τμήματα Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ανήκουν στις κατηγορίες Κ.11/ Ενημέρωσης & Μέσα Μαζικής ΕΝημέρωσης και Κ.6/ Εμπόριο- Δημόσιες Σχέσεις της ταξινόμησης επαγγελμάτων Κ.16 και οι απόφοιτοι συγκεντρώνουν χαρακτηριστικά του ερευνητικού, και κοινωνικού τύπο σύμφωνα με την θεωρία Holland.
Οι απόφοιτοι χρειάζονται αρχικά να διαθέτουν κριτική σκέψη, υπευθυνότητα, ευσυνειδησία και αντικειμενικότητα. Επίσης, πρέπει να χαρακτηρίζονται από ευρύτερη μόρφωση και ευχέρεια λόγου. Απαιτείται να σέβονται τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και να εξυπηρετούν το συλλογικό συμφέρον. Να αναπτύσσουν δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα και η αναζήτηση θεμάτων προς ενημέρωση.
Παράλληλα πρέπει, μέσω της επικοινωνίας, να διαθέτουν πειθώ, αναπτυγμένη κοινωνικότητα και δυναμισμό. Απαραίτητη κρίνεται, η οργανωτικότητα και η συνέπειά τους.
Συναφή Επιστημονικά Τμήματα
Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων